banner

Tendinte in web design pentru 2015

webdesign

Tendinte in web design pentru 2015

1. Site-uri derulante lungi

Cele mai multe modele de site-ului noi publicate astazi tind sa fie mai mari in lungime(derulare pagina). Deoarece dispozitivele mobile devin mai populare, este din ce in ce mai obisnuit pentru site-uri sa opteze pentru derulare.  Este mai usor pentru utilizatori sa defileze pur si simplu printr-o pagina pentru a obtine informatii decat sa faca clic in mod constant pentru a gasi informatii.

Paginile principale nu sunt singurul loc in care tendinta de scrolling lung poate fi reperata. In timp ce site-urile cu  defilare lunga pentru pagina pricipala au fost populare pentru un timp (site-uri web o pagina – one page site), beneficiile defilarii s-au inmultit si s-au trezit in alte locuri decat pagina de start, cum ar fi chiar la paginile de produs ca un mijloc elegant de a afișa o mare varietate de continut.

De exemplu, pagina Apple pentru iPhone 6 este o pagina cu tendinta de defilare lunga in afara paginii de start. Este proiectata pentru iPhone 6 pentru prezentarea tuturor specificatiilor si caracteristicilor produsului.

In plus, site-ul i-au fost adaugate cateva animatii slick pentru a face experienta de defilare mai profund vizuala.



2. Povestire si interactiune

In timp ce cu un continut uimitor este intotdeauna esential pentru site-ul tau,  daca el este capabil sa spuna o poveste prin conținut, este un mare plus. Web designul anului 2015 se va concentra probabil in jurul valorii de a ajuta sa spuna o poveste pentru utilizatori.

De exemplu, site-ul Space Needle  spune frumos faptele Space Needle prin utilizarea unui design care contribuie la sustinerea naratiunii (el merge si in conformitate cu trendul de defilare lunga discutat mai sus).

Site-ul Space Needle demonstreaza, de asemenea, o alta tendinta pentru 2015 – interactiunea. Design-urile web sunt din ce in ce mai interactive si animate pentru a ajuta la prezentarea continutului intr-un mod unic si atragator.

Interactiunea asociata cu animatia utilizata in proiectarea site-ul atunci cand este cu bun gust – poate aduce wow factor site-ului tau. De exemplu, site-ul Impossible Bureau’s  este foarte interactiv prin modul in care raspunde la defilare plutind peste diferite elemente (în loc de clickuri normale).



3. Absenta imaginii de fundal la un antet mare

Tendinta din ultimii ani au fost imaginile de fundal de mari dimensiuni, de multe ori cu text in partea de sus, iar acesta este primul lucru pe care cei mai multi vizitatori il vor vedea cand ajung pe un site. Deci, cum poti fi diferit de multimea care a imbratisat trendul mare-header-background-image? facand opusul.

Unele modele recente de site-uri au decis sa pastreze din aceasta tendinta doar antetele mari, ignorand imaginea din background. Parerea mea este ca nu numai ei nu doresc sa urmeze un trend, dar se uita deasemenea la performanta si viteza site-ul lor (a se vedea trendul 10 mai tarziu in acest articol), ca un motiv sa renunte la imaginile mari.

Site-ul New Wave Company prezinta acest tred. El are un antet mare primitor, si text mare centrat in pagina. Ceea ce nu are este o imagine de fundal mare in spatele acestei pozitii.



4. Inlăturarea elementelor de design neesentiale in favoarea simplitatii

Exista o idee in design care spune ca un design este complet atunci cand toate elementele neesentiale au fost eliminate. In 2015, cred ca vom putea vedea mai mult aceasta idee.  Site-ul New Wave Company mentionat in trend-ul  3 de mai sus a facut acest lucru si a optat pentru a nu avea o imagine de fundal mare.

Un alt exemplu foarte bun, care scoate elementele non-esentiale pentru a mentine site-ul simplu este noul site Rareview Digital Agency website. De asemenea, nu are o mare imagine de fundal.

Designerii au eliminat elemente (de exemplu culorile de fundal, o multime de imagini, machete sofisticate, etc.). In schimb, echipa a optat pentru un design curat si simplu.



5. Fotografii personalizate de inalta calitate

Imaginile au inca locul lor in design. Folosind o fotografie personalizata este un pas de proiectare, si te face unic prin aceea ca nimeni altcineva nu va avea aceleasi imagini de pe site-ul lor.

De exemplu, grainandmortar arata aceasta tendinta foarte bine. Site-ul sau are o fotografie personalizata utilizata in antetul principal al site-ului. Acest lucru ofera un efect perfect, deoarece sunt oameni reali si decor normal.



6.Meniuri glisante / ascunse

Responsive Web design este prezent de mai mult timp. Pana de curand accentul principal de design a fost pus pe dispozitive desktop, si doar lejer pe dispozitive mobile si tablete. RWD face fiecare experienta de navigare mai atractiva indiferent de dispozitiv.

De exemplu, 24ways si Rawnet prezinta aceasta idee de a aduce un meniu glisant ascuns si receptiv la intregul site, nu doar pe dispozitivele mici.

In cazul acestor doua site-uri, s-a optat pentru un meniu vertical fie pe partea stanga sau dreapta a paginii (in loc de meniul tipic orizontal din partea de sus a paginii), care actioneaza mai mult ca un meniu flyout / glisant – o tehnica preluata din aplicatiile web design responsive.



7.Performanta si viteza

Unele tendinte de design au fost motivate de necesitatea de a face site-uri cu incarcare rapida si care cunsuma cat mai putina latime de banda. Cele mai multe dintre tendintele discutate in acest articol au venit mai mult decat probabil din nevoia de a reduce dimensiunea site-ului si pentru a gasi modalitati de a incarca rapid site-ul pentru cei care utilizeaza dispozitive mobile sau tablete de pe retelele mai lente.