banner

De ce sa am un site responsive

HiRes

De ce sa am un site responsive

Nu este probabil nici o surpriza ca utilizarea internetului mobil a avut o crestere semnificativa in ultimii ani. Potrivit unui raport Morgan Stanley, folosirea internetului mobil este de asteptat sa egleze utilizarea desktop in 2015. Chiar si cu aceste dovezi convingatoare,  majoritatea site-uri web de afaceri nu sunt inca prietenoase cu utilizatorul mobil (telefon mobil, tableta, laptop, etc.). Acest lucru nu  cauzeaza doar o durere de cap pentru utilizatori, dar, de asemenea, este o oportunitate pierduta de afaceri.

In blog-ul de azi vom explica de ce a avea un site web responsive este obligatoriu pentru marketing si cateva consideratii cheie pentru proiectarea unui site web responsive.

Ce inseamna un site responsive?

Responsive este o abordare noua de web design, care permite o vizualizare optima pe aproape orice tip de ecran: desktop, tableta sau telefon mobil. RWD are cateva avantaje clare: desi pretul este mai mare, un site fully responsive se va adapta la aproape orice ecran, de la un monitor widescreen, cu o latime de peste 2400 pixeli, la un telefon mobil mai vechi, cu o rezolutie de 240 pixeli (latime). Astfel, clientul primeste teoretic 3 sau 4 variante ale aceluiasi site: varianta desktop, tableta, smartphone si mobil. Practic se plateste un site putin mai scump, si se primesc 3 sau 4 variante pentru acelasi pret.

De exemplu:

Monitor desktop:

Tableta: pagina s-a redimensionat automat, elementele s-au dispus doar in doua coloane.

Smartphone: Toate elementele au fost duspuse pe o singura coloana pentru o vizualizare propice.

1. Utilizarea mobila a internetului in crestere continua

Peste 20% din cautarile Google sunt efectuate de pe un dispozitiv mobil. In Statele Unite, 25% din utilizatorii de

internet utilizeaza un dispozitiv mobil.  Potrivit studiului IIBR cu ajutorul metodei CAWI (studiu on-line) în cadrul proiectului ‘Internetul în viața de zi cu zi’ , dintre românii conectați la internet 67% folosesc smartphone-uri sau telefoane mobile pentru a se conecta, iar 32% folosesc tabletele.

61% dintre oameni au o mai buna parere despre branduri atunci cand ele ofera o experiență mobila agreabila.

25,85% din toate e-mailurile sunt deschise pe telefoanele mobile, iar 10,16% sunt deschise pe tablete.
(potrivit Insights inteligente)

2. Experienta de utilizare pozitiva este cheia
Potrivit Insights Google, daca un utilizator de pe site-ul dvs. mobil este frustrat de aranjarea in pagina sau nu vede ceea ce cauta, exista o sansa de 61% de a pleca imediat si va merge la un alt site web (cel mai probabil un concurent) . Este, de asemenea demonstrat, ca o experienta pozitiva cu site-ul tau mobil oferta cu 67% mai multe sanse de a cumpara un produs sau de a folosi un serviciu.

3. Blogging si activitati sociale – vizitatori mobili
Daca politica de  marketing are si elemente de blogging si social media incorporate, probabil ati vazut cum a crescut traficul mobil. Un studiu recent realizat de ComScore citează că 55% din consumul de social media se intampla de pe un dispozitiv mobil.

4. Proiectarea Responsive este preferata SEO
In iunie 2012 la SMX  Google, Pierre Farr a declarat ca Google prefera web design reresponive in detrimentul sabloanelor mobile.  Avand o singura adresa URL este mai usor pentru Google sa acceseze cu crawlere site-ul dvs.. Pentru toate aceste motive, site-uri responsive de obicei functioneaza mai bine si sunt mai ușor de intretinut decat un site separat, șablon mobil.

 

Una dintre cele mai mari beneficii ale designului responsive este ca dimensiunea sablonului este conceptul de baza nu dimensiunea ecranului dispozitivului. Acest lucru inseamna ca, indiferent de marimea  ecranului, site-ul dvs. se va afisa in mod corespunzator. Deci, in viitor, cu cat noi dispozitive (televizoare, ceasuri, ochelari, etc.) vor fi folosite pentru navigarea pe web, site-ul dvs. responsive va arata mai frumos.